• Snel herstel met onze oefeningen
  • Trainingsprogramma’s op maat
  • Betrouwbare informatie van de sportzorgprofessional

7 watermeloenfeitjes

Weet jij de zeven feiten over de watermeloen? Probeer het! Lees onder de afbeelding de zeven feitjes. Had jij ze allemaal goed?

Tekst gaat onder de afbeelding verder
7 watermeloenfeitjes

Watermeloenfeitjes

  1. De naam watermeloen doet wat hij zegt, hij bestaat namelijk voor 95 procent uit water. Hierdoor is het een ideale lekkere dorstlesser.
  2. Per 100 gram levert de watermeloen 36 kcalorieen die komen uit de fruitsuikers (8 gram per 100 gram). Maar dit zijn geen lege kcalorieen, want er zitten veel gezondheidsvoordelen aan de watermeloen.
  3. De watermeloen is een goede leverancier van ijzer, kalium, vitamine C.
  4. Kalium is bloeddrukverlagend en helpt ook om de spieren goed te laten functioneren én speelt daarmee een rol in het tegengaan van spierpijn.
  5. De watermeloen levert betacaroteen. Betacaroteen is een anti-oxidant dat de cellen in het lichaam beschermt tegen vrije radicalen. Ook helpt betacaroteen cellen herstellen die beschadigd zijn door de zon. Het lichaam zet betacaroteen om in vitamine A. Vitamine A zorgt voor een goede opbouw van de huid en het is ook goed voor je ogen en huid. Dus heeft je huid net teveel zon gehad, dan helpt watermeloen om je huidcellen te herstellen.
  6. Het rode vruchtvlees bevat het hoogste gehalte lycopeen van alle rauw geconsumeerde vruchten. Lycopeen zorgt voor de rode kleur. Lycopeen verkleint het risico op gezondheidsproblemen, zoals diabetes, hartziekten en een hoge bloeddruk.
  7. En dan nog een praktisch feitje. In Japan kweken ze vierkante meloenen. En de reden is nog eens hartstikke slim. Vierkante meloenen zijn eenvoudiger met opslag en vervoer.

Lees meer over de watermeloen


Zoek een sportzorgprofessional